Oförglömliga 14/4

Lördag 14/4 var bästa dagen på länge. Vaknade, duschade, åt frukost sen följde jag med mamma till centrum.

När jag var i affären ringde en klasskompis och frågade om han fick låna min filmkamera, och det var bråttom.

Så jag sprang hem till mamma och hämtade lite saker och sen till pappa för att hämta filmkameran.

Joggade till skarpnäck för att lämna den, efter det gick jag till Gab. Vi skulle ha grillkväll så vi behövde shoppa lite grönsaker och en engångsgrill. Vi gick hem till mig för att hämta busskortet men när vi precis kom innanför dörren kom vi på att vi hade glömt Gabs busskort. Så vi gick till skarpnäck igen och hämtade de. Sen tog vi tunnelbanan till netto. Vi hittade inte alla grönsaker vi behövde och det fanns ingen engångsgrill där heller så vi tog bussen till skarpnäck. Frågade på konsum om dom hade engångsgrill, men svaret blev Nej.

Vi drog hem till Gab och hämtade lite mat och ringde till hemköp och frågade om dom hade grillar. Och det hade dom. Vi tog bussen till hemköp och köpte våran efterlängtade engångsgrill. Efter de gick vi hem till mig och började spetta upp maten på pinnar. Senare kom tjejerna - Frida,Helena,Freja och Anja. Vi åt lite mat och skrattade.

Senare gick vi och spelade boule. 91:or mot 92:or. Det blev typ oavgjort, egentligen skulle småtingarna vunnit men vi kom på att dom fuskade så det blev lika. hahahahaha. Sen gick vi upp till min terass som vi kallar det och grillade marshmallows. Frida tycker att en marshmallows ska vara bränd och kolsvart. Det är hennes tips! Jag och Gab följde med tjejerna till skarpnäck vid 20.45. Sen gick vi tillbaka till mig och städade upp. Efter de gick vi hem till Gab och tittade på några avsnitt av Lost. Efter några timmar vandrade jag hem med trötta ben, grillade två marshmallows över stearinljusen och gick och la mig.

Det var lovets bästa dag och jag är glad att jag delade den med er - Gab,Helena,Frida,Anja och Freja <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback