Tillbaka

Nu har jag kommit hem från tältningen. Har inte gjort så mycket på ön där vi var för jag har varit helt seg, är ju forfarande sjuk. Hostar en massa :/ Men i alla fall, ska berätta om en liten händelse på ön. Jag, mamma och brorsan var i skogen. Jag kände mig ganska trött så jag funderade på att gå tillbaka till tältplatsen men jag gjorde inte de. Vi gick längre in i skogen för att leta efter svamp och vi såg massa älgskit överallt, färskt dessutom. Efter ett tag hittade vi lite svamp så vi började plocka och helt plötsligt hör vi ett ljud som om det var en älg som lätt bakom buskarna. Alla stannade upp och mitt hjärta hoppade typ ur min mun, jag blev skiträdd. Men det var ingen älg utan ett träd som höll på att ramla. Vi gick vidare och jag började snacka om vad vi skulle göra om det kom en älg och började jaga oss och sånt. Efter ett tag ville min brorsa och gå tillbaka till tältet så vi gick och mamma fortsatte att leta svamp. Hon sa en riktning vi skulle gå så vi började vandra.. Efter ett tag när vi gått ganska länge på ett stort berg såg jag en älg. Så av någon konstig andledning satte jag händerna på magen och sa '' där är den, där är den'' Min brorsa trodde jag hade blivit biten av en orm eller nått. Älgen sprang iväg och vi forsatte. Vi kom ner i skogen igen och började gå på en stig. Vi hade ingen anning om vart vi skulle så vi gick vilse. Vi gick i alla fall på den där stigen ganska länge men tillslut kom vi ut på en äng som låg nära tältplatsen. Nästa morgon skulle jag gå på toa och när jag kom ut ur tältet såg jag att det stog en älg på tältplatsen. Sen såg jag och mamma att det var en unge också. Men dom gick in i skogen efter kanske 5 minuter. Aa, det var min historia. En applåd till dig om du har orkat läsa den *klapp klapp*

Kramar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback