Hemma från götet

Hej underbaringar!

Nu är jag hemma från göteborg, tåget var ca 35 minuter försenat igår så jag kom hem vid ett på natten. Men det gjorde ingenting, jag gillar att åka tåg! Kan berätta lite nu vad vi gjort där och så lägger jag in bilder senare idag.

Första dagen (lördag):
Mötte mina kära vänner anja och gabbi på tunnelbanan, det blev lite krångel då vi kom på att några biljetter låg kvar hemma så vi åkte tillbaka. Lite halvt stressade mötte vi sedan helena och freja på centralen och gick till tåget efter vi köpt lite godis på pressbyrån som förövrigt hade en väldigt social och rolig kassör. Hade inga platser på tåget men det var lite folk så vi satt hela resan i bistron, riktigt mysigt. Kom fram till göteborg runt 22-tiden då helenas pojkvän hämtade oss med bil så åkte vi hem till honom. Sen hände inte så mycket mer, gick och la oss hyffsat tidigt.

Andra dagen (söndag):

Denna söndag spenderades på liseberg. Helena och anja skulle åka buss dit eftersom alla inte fick plats i bilen så vi fick sitta och vänta i en evighet utanför liseberg men det var inte hela världen. Gick i alla fall in sedan och åkte en massa, började med Balder.. wiho va den är rolig! I alla fall så var det jättelite folk så 10 minuter var max man fick köa så det var great! I och försig var det kasstväder, regnade lite då och då och jag frös ihjäl men annars var det kul! Åkte sedan och handla och efter de hem och lagade tacos, mumsigt.

Tredje dagen (måndag):
Vädret såg inte så lovande ut så vi stannade inne och tittade på film. Helena och anja bakade också kladdkaka och jag och gabbi tog en tripp ner till affären för att köpa lite godis. Efter filmen blev det jäkla dålig stämning så vi bestämde oss att åka in till stan och äta innan tågresan hem. Åkte in och satte oss på Pizza hut, mycket gott! Åkte sedan hem, tufftuff! Hade bokade platser på hemvägen fast vi gillade dom inte så vi gick och satte oss vid ett bord alla 4 (helena stannade i götet) Va aslite folk så man kunde sitta nästan vart som helst, greatgreat. 00.24 kom vi fram till Stockholm C och åkte sedan hem. En riktigt trevlig resa!


Nu ska jag äta frukost, puss!

Kommentarer
Postat av: Dena

låter askul =)

Postat av: g

ah det var kul <3

2008-06-17 @ 13:48:26
Postat av: Mirre

Verkar ha varit en rolig resa :).

2008-06-17 @ 14:47:55
URL: http://mirres.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback